Vorgeschichte Roms

  • Vorgeschichte Roms


    Buch 8, Verse 306-336


    Exim se cuncti divinis rebus ad urbem
    perfectis referunt. Ibat rex obsitus aevo
    et comitem Aenean iuxta natumque tenebat
    ingrediens varioque viam sermone levabat.
    Miratur facilisque oculos fert omnia circum
    Aeneas capiturque locis et signula laetus
    exquiritque auditque virum monimenta priorum.
    Tum rex Euandrus, Romanae conditor arcis:


    "Haec nemora indigenae Fauni Nymphaeque tenebant
    gensque virum truncis et duro robore nata,
    quis neque mos neque cultus erat, nec iungere tauros
    aut componere opes norant aut parcere parto,
    sed rami atque asper victu venatus alebat.


    Faunen gehörte zuerst und heimischen Nymphen der Wald hier, bis aus knorrigem Stamm ein Menschengeschlecht ihm erwachsen, weder Sitte noch höhere Lebensweise, unkundig noch der Kunst Ochsen zu schirren, zu ernten, des Vorrats sorgend zu walten, sich von Wildfrucht nur, von Weidwerk dürftig ernährend.


    Primus ab aetherio venit Saturnus Olympo
    arma Iovis fugiens et regnis exul ademptis.


    Doch da kam vom hohen Olymp Saturnus, des Reiches droben beraubt und verbannt, vorm Blitz Jupiters flüchtend.


    Is genus indocile ac dispersum montibus altis
    composuit legesque dedit Latiumque vocari
    maluit, his quoniam latuisset tutus in oris.
    Aurea quae perhibent illo sub rege fuere
    saecula: Sic placida populos in pace regebat,
    deterior donec paulatim ac decolor aetas
    et belli rabies et amor successit habendi.
    Tum manus Ausonia et gentes venere Sicanae,
    saepius et nomen posuit Saturnia tellus;
    tum reges asperque immani corpore Thybris,
    a quo post Itali fluvium cognomine Thybrim
    diximus; amisit verum vetus Albula nomen.
    Me pulsum patria pelagique extrema sequentem
    Fortuna omnipotens et ineluctabile fatum
    his posuere locis matrisque egere tremenda
    Carmentis nymphae monita et deus auctor Apollo."


    Und er einte das Volk , das vereinzelt und roh auf der Berge Höhen gehaust und er gab Gesetze und bezeichnete es als Latinum...... Ein goldenes Zeitalter ist unter seiner Herrschaft gewesen: So herrschte er über die Völker in einem angenehmen Frieden, allmählich wurden unschöner und trüber die Tage: Törichte Lust am Streit kam auf und schmähliche Habsucht, auch Ausonias Volk brach ein und Sikanische Stämme, und so tauschte das Land Saturns oft selber den Namen. Könige kamen, es kam der rauhe, der riesige Thybris – Heute noch nennen nach ihm den Fluss wir Italer Thybris, der einst Albula hieß – ihm ging der Name verloren.
    Ich wurde einst aus der Heimat vertrieben und suchte die äußersten Grenzen des Meeres auf durch die allmächtige Fortuna und das unüberwindliche Schicksal brachte mich zu diesen Orten und hier wurde ich seßhaft und mich banden die eindringlichen Worte meiner Mutter Carmentis, der Nymphe und der Gott Apoll."